IH
„..a zene harmóniára és ritmusra vonatkozó erotikus dolgok tudománya.”(Platon-31/615)
„..a zenéröl mindnyájan elismerjük, hogy a legkellemesebb dolgok közé tartozik..” (Arisztotelész-8/1339b)
Az „illegális hang” (továbbiakban „ih”) meghatározásának keresése illetve meghatározásának keresésének keresése. Továbbiakban a hang keresése, a hangszer keresése stb.
1. párhuzam - illegális mozgóképet az a bizonyos kólagyártó cég létrehozta a tudatalatti manipulálása a szem és az agy tehetetlenségét kihasználva, kapitalista céllal a haszon növelése érdekében. 2. párhuzam - illegális hang nem kapitalista, hanem szociális céllal jön létre, ez biztos, az még nem tisztázott hogyan. Szociális célja pozitív vonatkoztatású. A zene mint fogalmi tartomány bővítése, módosítása.
Pl: két mesterségesen létrehozott hang a hallószerveinken keresztül az agyunkba produkál egy harmadikat vagy többet.
Pl: két hangszer egy időpontban megszólaltatot 1-1 hangja hozza létre
Pl: nem is hangszer hozza létre, csak utólag, a jövőben hívjuk majd hangszernek.
Az ih –t valószínűleg illegális hangszerrel(1) vagy a hangszer illegális használatával(2) kellene létrehozni, de a 2 verziónak az a veszélye hogy a képzett zenefülűek tévesen hamis hangként értelmeznék.
Pl: egy hangszer, ami illegális automatikusan ih-t hoz létre.
Ellenpélda: katonai megsemmisítő célzattal létrehozott hang használata a rádióban, ilyen biztos, hogy van, de még mi emberek nem hallottuk. (a kísérleti állatok biztos tudták)
-A hang illegalitása: illegális zenekarok, zenei előadóművészek voltak, vannak és…
De őket az akkori politikai rendszer taszította ebbe az állapotba, ún. rendszerellenességük miatt (politikai nézeteik hangoztatása) stb.
-Az illegális hang=i-hang=ih
illegális hangszer=i-hangszer=ih
illegális zene=i-zene=iz
illegális zenész=i-zenész=iz
rövidítéseket használom.
-Az iz nem tartalmaz politikai nézetet.
-Az iz-nek akkor lesz itt az ideje, amikor a zenében a halandzsát felváltja a tiszta halandzsa.
-Az iz minden olyan „reciprok”politikai nézetet magában hordoz ami létezik.
-Az ih tartalmaz politikai nézetet, de olyan nézetet amit egyidejűleg minden politikai, zenei rendszer ellenez.
-Az ih az idő elteltével, az említett rendszerek változásával (a rendszerek változása belátható, csak az állandók változnak, a változók soha) nem válik legálissá pl.: ideológiai, művészeti stb. eszmék.
-Az ih nem rögzíthető hangrögzítő eszközzel és soha nem fejleszthető a rögzítés céljára készülék fizikális lehetetlenségének létrejötte miatt.
-Az iz csak élőben hallgatható az előadás helyszinén.
-Az ih nem továbbítható semmiféle átjátszó berendezéssel. (értem ezalatt pl.:rádió)
-Az ih nem elmesélhető, nem fogalmazható meg szavakkal, mondatok formájába, mert nincsen meg a kialakult közös nyelv két vagy több egyén között.
-Az ih probléma megváltoztatja a probléma természetét és a rendszere új problémát hoz a világra.
-Egy i-hangszeren, egy i-zenész csak egyszer játszhat. VAGY. 1ih-n, 1iz csak 1× játszhat.
-Az iz pszihedelikus, a tudatalattit irányítja.
-Az iz erotikus vágyat turbósító hangorgazmusok folyamatosságának összessége.
-Az ih nem állandó hangkészlettel dolgozik (mint egy hangszer). A hangkészlete állandóan változó.
-Az iz-t nem lehet hatalmi úton eltiporni, nem létező dologgá alakítani.
-Mivel az ih nem rögzíthető, nem dokumentálható, ezért minden előadott mű megismételhetetlen.
-Az ih koncerten résztvevők nem ugyanazt hallják egy adott térben és időben. Tehát a koncert után a zenével kapcsolatban csak egy közös élményük lesz, mégpedig az, hogy ott voltak.
-Az ih senkire sem veszélyes, senkiben sem okoz kárt, senkiben nem okoz negatív utánérzetű élményt.
-Az ih-t elsőre senki sem fogja felismerni, legfőképp a létrehozó nem.
-Az ih-t elsőre a befogadó sem fogja felismerni.
-Az ih-t nagyon nehéz lesz betiltani az előző megállapítás miatt.
-Az iz zenei szociális létmaximum.
-Az i-hanggal kapcsolatban senkinek sincs semmi joga.
-Az ih-hoz nincs violinkulcs.
-Az iz-hez nem lehet negatívan hozzáállni, mert az akkor azonnal elvész és ilyenkor nincs miről beszélni.
-Az i-zenészek nem zenészekből lesznek.
„a hang a zene virága” (Eleai Zénón –53/68)
-Az i-zene a hang zenei virága.
-Az ih-ra nem építhető hagyományos hierarhikus intézményrendszer.
-Az iz-vel nem foglalkozik senki, aki pedig iz-vel foglalkozik, nem tud róla, hogy mit tesz
-Az iz-röl és vonzásköréről közvélemény nem létezik csak egyéni nézőpontok.
-Az iz totális hang szabadság.
-Az ih sosem látszik ih-nak.
-A metronóm nem szab semmiféle korlátot az iz-nek.(izének vagy i-zének)
-I-zenész sohasem lesz sztár, i-zene sohase lesz a toplista élén.
„..a zenei nevelésnevelés formájának újító megváltoztatásától óvakodnunk kell: ezzel mindent kockára teszünk..”(Platon-31/881)
-Az ih létrejöttének elengedhetetlen feltétele a zenében felállított dogmák lesöprése.
-Az ih nem tudja önmagát megismételni.
-Az ih nem tud más hangot megismételni.
-Az az i-zenész, aki rájön, hogy, i-zenét készít nem, tud többé iz-t készíteni.
-Az i-hangszer csak olyan alapanyagból készülhet, amiből meg nem készült hangszer. Egyelő arányban természetes és mesterséges alapanyagból.
-Aki meghallja az i-hangot az egy pillanatra közelebb, kerül saját kapuihoz.( saját kapuihoz= korlátok-korlátlanságok, belső-stb )
-Az ih nem azt teszi amit magáról hirdet.
-Az i-hangszert azokkal a testrészeinkkel kell megszólaltatni , amelyeket hangszer megszólaltatásához sohase használtunk. Egy teremben több i-hangszeren csak úgy lehet játszani, hogyha minden 1-es ih-n más-más testrésszel játszunk.
-Az i-zenét nem lehet tanítani.
-I-zenészt nem lehet „csinálni”.
-I-hangszert csak manuális úton lehet létrehozni, mert a tömegtermelés alkalmatlan a feladatra.
-I-zeneművet nem lehet számítógéppel generálni.
-Az i-zenész optimista.
-Az iz meditációs alapokra épül.
-Az iz határait nem lehet tágítani, mert nincsenek határai.
-Az iz-ben minden benne van ami nincs benne a zenében.
-Iz-t nem lehet nem hallani, nem lehet mellette elmenni, mindenkire hatást gyakorol.
-I-guru nincs és nem is lesz soha.
-Az iz nemzetiségfűggetlen és rasszizmusmentes.
-Az iz-nek nem lesz soha i-zeneműveszettörténésze.
-Az iz egy és oszthatatlan zene.
-Az iz-re való érzékenységet nem lehet genetikai úton manipulálni, örökölni.
-Az iz soha nem fog senkit nyomorba dönteni se gazdaggá tenni.
-Az iz soha nem fog senkit függővé tenni.
-Az iz mindig botrányt fog kelteni, de mire botránnyá érik már rég eltűnt.
-Az iz-re nem vonatkozik a gazdasági világpiac.
-Az iz-t soha egyetlen kurátor vagy mecénás nem fogja felismerni, majd támogatni.
-Az iz soha nem fog senkit börtönbe juttatni.
-Az iz-ben nem található jó vagy rossz zenész, nincs hamis vagy tiszta hang.
-Az ih sosem lehet önmaga.
Blaha Tamás 2005 12. 29.